T.C. Sağlık Bakanlığı İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü İstanbul Kartal Koşuyolu Yüksek İhtisas
Eğitim ve Araştırma Hastanesi

ENFEKSİYONLARDA İMMÜNİTE Uz. Dr. Hatike HANÇER Koşuyolu Yüksek İhtisas Eğitim ve Araştırma Hastanesi İç Hastalıkları Uzmanı ​


ENFEKSİYONLARDA İMMÜNİTE

Dünyayı etkisi altına alan korona salgını sebebiyle son günlerde en çok konuştuğumuz konu bağışıklık oldu. Hadi hep birlikte bağışıklık konusuna bir açıklık getirelim...

Bağışıklık sistemi sandığımızdan çok daha kompleks bir yapıya sahiptir. Yani sadece belirli bir mucize yiyecek sizi soğuk algınlığı mikroplarından ve grip virüslerinden koruyamaz. Sadece sarımsak tüketmek, tek başına kelle paça çorbası içmek sizi virüslerden koruyamaz. Üstelik genellikle bağışıklık sistemini güçlendirmesi iddiasıyla ortalığa atılan uygulamalar, eğer herhangi özel bir sağlık probleminiz varsa size faydadan çok zarar da verebilir. Tam anlamıyla güçlü bir bağışıklık sistemi için önemli birkaç faktör vardır. Dengeli beslenmek, daha az stresli bir yaşam tarzı, düzenli egzersiz ve hijyen koşullarına dikkat etmek.

Peki, daha güçlü bağışıklık için neler yemeliyiz?

 Güçlü bir bağışıklık sistemi, bütün vitamin ve minerallerden yeteri kadar alınmasına, protein miktarına, esansiyel yağ asitlerine, karbonhidrata, yani dengeli beslenmeye de bağlıdır.

 Bağışıklık sisteminizi güçlendirmek için beslenmenizde dikkat etmeniz gereken 10 madde:

  • Güne kahvaltıyla başlayın ve herhangi bir sağlık probleminiz yoksa her gün 1 yumurta tüketin.
  • Tam tahılları tüketmeyi ihmal etmeyin.
  • Susamasanız bile gün içinde en az iki litre su içtiğinizden emin olun.  
  • Haftada en az üç kez sofranızda kuru baklagillere yer verin.
  • Yağlı tohumları beslenmenize ekleyin. Badem, yer fıstığı, ay çekirdeği, fındık gibi yağlı tohumlar bağışıklık sistemini destekleyen vitamin E içerir.
  • Her gün beş porsiyon taze sebze ve meyve tüketin.
  • Tek bir meyve veya sebzeye odaklanmadan rengârenk ve çeşitli beslenmeye özen gösterin, farklı sebze ve meyveleri tüketerek her birinin kendine özel faydalarından yararlanabilirsiniz.
  • Yoğurt, kefir, lahana turşusu gibi besinlere franızda yer verin.
  • Haftada en az iki kez omega-3 bakımından zengin balık tüketin.
  •  Gün içinde yeterli sıvı almayı ihmal etmeyin, en az 2-2.5 litre su içmeye özen gösterin.

 

Uz. Dr. Hatike HANÇER

Koşuyolu Yüksek İhtisas Eğitim ve Araştırma Hastanesi

İç Hastalıkları Uzmanı